dilluns, 10 de gener del 2011

Bon any nou!

Bon any nou a tothom!!!

Com ha anat el cap d’any? Com podeu suposar pel meu silenci els últims dies... He gaudit d’una setmaneta de vacances, que ja tocava!!!! =D Tot i que ara se’m tiren a sobre els exàmens finals... sort que només en tinc dos (la resta amb el nou pla d’estudis han perdut l’examen final i tenim avaluació continuada =D)

Però per molt que la gent del meu voltant insisteixi en què he de descansar, sóc d’aquelles persones incapaces de seure al sofà sense fer res... Així que durant les vacances vaig estar traginant una mica amb disseny web =D
La veritat és que fa molts molts anys tenia una petita pàgina web, però ja fa temps que no existeix i ni me’n recordava de com fer anar el html... I de fet segueix sent un gran enigma, però mentre en vaig aprenent ma germana va descobrir una molt bona eina =D

Resulta que hi ha un portal anomenat weebly que permet crear pàgines web d’una manera increïblement simple. A partir d’una plantilla, tot és arrastrar i modificar petits blocs, com paràgrafs, imatges o vídeos.


Però fins aquí em direu: i com a informàtica, quina gràcia té, si t’ho fa tot? Hehehehe Doncs... resulta que et permet modificar el html de la plantilla que tries per fer-lo al teu gust. La veritat és que al principi costa una mica d’entendre com funciona tot, ja que a l’equació entra en joc també el CSS, sigles angleses per fulls d’estil. Per qui no hi sigui familiar, diguem que és l’equivalent en disseny web als estils del word però bastant més avançat. Però modificant petites cosetes i veient què fan, vaig poder fer coses bastant xules.

De moment no us ensenyo la meva plana web perquè està 100% en construcció (una setmana no dóna per molt!!!) però quan l’acabi ja la penjaré =D Us deixo una prova feta en 5 minutets per demostrar que és molt fàcil:



Mentrestant, us proposo que ho proveu: weebly és 100% gratuït i molt divertit, i si ens conformem amb una adreça de l’estil .weebly.com (com a l’exemple, que he posat http://girls4bits.weebly.com) fins i tot podem publicar a la web gratuïtament =)

4 comentaris:

  1. Has pensat d'usar drupal o wordpress? :P

    ResponElimina
  2. Sempre va bé tenir eines com aquestes per començar amb la programació de pàgines web, i tot i que té l'extensió de weebly sempre queda l'opció d'extreure el codi creat i posar-te'l en el teu hosting propi, o agafar el redireccionament gratuït que t'ofereix co.cc i fer més curta la adreça.

    De moment em guardo la pàgina i després dels exàmens (ADA i BD) em miraré que tal va.

    Per cert, interessant blog.

    ResponElimina
  3. Pau: hahaha per? El meu blog personal també és blogger, així que vaig decidir anar a pel conegut... =P

    ResponElimina