dijous, 23 de juny del 2011

Google Scholar’s Retreat 2011

 

Fa un parell de mesos vaig rebre la increïble notícia de que havia quedat finalista per una beca que concedeix Google a estudiantes d’informàtica, la Google Anita Borg Memorial Scholarship. A més a més, ens van convidar a totes les guanyadores i finalistes a assistir al Google Scholar’s Retreat, un viatge de 3 dies que reuneix estudiants de diversos programes de beques a la seu de Google Europa, a Zurich.

L’objectiu principal del Scholar’s Retreat és donar una oportunitat als estudiants involucrats de poder-se conèixer i intercanviar experiències, alhora que veure com és el món de Google per dins.

I doncs dilluns passat de bon matí em vaig embarcar en un viatge increïble que no crec oblidi mai. A Zurich ens vam reunir 90 estudiants, tant d’enginyeries com de màsters i doctorats. Google ens va convidar a visitar les seves instal·lacions a Zurich, i ens va organitzar dues jornades senceres de conferències, xerrades i activitats diverses.
Vam poder escoltar de primera mà l’experiència de diversos enginyers i enginyeres que treballen per la empresa i les seves històries personals. Alhora, vam descobrir com és la feina tant d’enginyers com de responsables de projectes en el seu dia a dia i vam participar en tallers que ens permetien viure l’experiència del cicle de creació d’un producte.

Probablement, el moment més important de tots per mi va ser una xerrada que ens va donar una enginyera de Google que va ser finalista com totes nosaltres de la beca uns anys enrere. Ens va parlar de la poca confiança que tenia en sí mateixa al principi i de com l’experiència de conèixer a altres estudiantes com ella la va ajudar a superar les seves pors i aspirar a una feina com la que té ara. La veritat és que totes ens vam sentir increïblement identificades, i crec que més que res aquesta experiència ens ha suposat una injecció d’autoconfiança en nosaltres mateixes.

Si més no, una cosa m’ha quedat clara: s’ha de ser positiu i mirar endavant, i mai pensar en que no s’és prou bo per intentar fer coses en les que somiem. Jo, per exemple, he decidit que tot i encara ser estudianta de grau a partir d’ara em presentaré a més beques i oportunitats, ja que s’ha de ser positiu i intentar tot el que sigui possible =)

En 3 dies he conegut un munt de gent que estic segura seguiran sent molt importants en la meva vida d’ara endavant, i verdaderament he tingut la sort de viure una experiència que no oblidaré mai.

1 comentari:

  1. Enhorabona Clara!

    M'ha fet molta gràcia entrar al web de la FIB i trobar aquesta notícia de Google (m'ha donat curiositat per veure si el web encara seguia igual després de 3 anys sense entrar-hi... i sí!)

    Només felicitar-te i dir-te que t'oblidis d'això de la falta de confiança. Els FIBers (ehem i els catalans) podem donar molta més canya de la que creiem, i entrar allà on vulguem!

    La idea de "bah no ho intento perquè segur que no m'agafen" és la excusa dels conformistes.

    Així que a fotre-li força i ganes!

    I t'ho diu un exfiber que treballa a Rockstar :)

    ResponElimina