dimarts, 12 d’abril del 2011

Emprenedoria

Sempre havia pensat que això de començar un negoci era una cosa impossible, i només pensar en termes burocràtics em marejava... Doncs bé, no sé com ha sigut que, de sobte, ens hem trobat aquest semestre immersos en classes d’economia i empresa i, alhora, he vist com exemples d’emprenedors anaven apareixent davant els meus ulls.

Ser emprenedor sona difícil, però... si ningú es llença a la piscina no arribarem enlloc, no? De fet he sentit molt a parlar sobre la imatge de l’emprenedoria al nostre país. Tenim el mal costum de pensar que una persona que intenta ser emprenedora i no se’n surt és un fracassat, i hauríem de ser capaços de veure el punt de vista de molts altres països, on un emprenedor que no ha tingut èxit és algú amb experiència en emprenedoria i un model a seguir.

De tots els exemples d’emprenedoria que han anat apareixent davant els meus ulls, n’hi ha dos que van captar molt la meva atenció. En primer lloc, un amic em va ensenyar l’entrevista d’un noi de la meva edat que, en els últims cinc anys, ha aconseguit crear un sistema operatiu sorprenent i ha convertit la seva idea en un gran negoci.



En segon lloc, per la web del ilovebits vaig estar veient els vídeos de l’entrevista que es va fer a dos enginyers titulats de la FIB pel vídeo promocional que hi ha a la primera plana de la web. De tots els testimonis que apareixen al vídeo, sens dubte aquest parell de joves em van resultar els més captivadors. Tot i ser recent titulats de la facultat, l’Andres Bou i l’Horacio Martos van crear fa dos anys una petita empresa de jocs per a Facebook, i amb molta empenta i ganes han arribat a ser l’empresa més gran a nivell nacional i una de les capdavanteres del món en creació de videojocs per la plataforma social.



Rodejada d’exemples com aquests contínuament em venen ganes de fer alguna cosa jo també... =P Alguna idea brillant? De moment amb tant joc de Facebook pel mig em venen ganes de desenterrar el mini curset de Flash que em va donar una amiga fa molt temps... =P

2 comentaris:

  1. menys flash i més html5!!! xD

    quan vulguis ens posem a fer alguna cosa, a veure si ens fem rics =D

    ResponElimina
  2. Me trobat quasi per casualitat en el teu blog i aquesta entrada em recorda molt a mi. Tot i que al rebés. La part burocràtica i més de negocis no em suposa un gran maldecap, però la part "tècnica" es el que es feble en mi.
    De moment estic estudiant el grau en AdE (si també fem servir sigles)i no tinc clar si realment valdria la pena començar un 2n grau per assolir el coneixement tècnic necessari per a poder emprendre (a nivell de noves tecnologies i sobretot en el sector dels videojocs).

    Resumint, que s'esta fent més i més llarg el comentari, si alguna vegada decideixes emprendre algun projecte m'encantaria formar part de l'equip! (Tot i que jo i la informàtica, de moment a nivells bàsics >.<).

    Feel free to mail me ;)
    (Sí, la URL té el meu mail)

    ResponElimina