dimecres, 13 d’octubre del 2010

Jugant amb robots

Des de petita he tingut ordinadors al meu voltant, i una de les meves més grans aficions era la robòtica. M'encantaven les joguines mecàniques, i muntar i desmuntar coses. Així que va arribar un punt, quan tenia 12 anys, que els meus pares per nadal em van regalar un kit de Lego Mindstorms.
En aquell moment, era la última joguina de la marca Lego, i consistia en una petaca central que tenia una pantalleta i quatre botons i es podia acoblar a peces de Lego i a un conjunt de sensorsi motors per crear petits robots. No era molt sofisticat, però als meus ulls era una joguina inesgotable. Els robots que es podien fer tenien un aspecte semblant a aquest:


i llavors amb un programa per ordinador molt senzill podies programar les accions que volies que realitzés, enllaçant una sèrie de blocs d'accions.

Més endavant, els meus pares em van comprar kits una mica més sofisticats, com el de la Guerra de les Galàxies!!!:


la veritat és que era molt divertit de muntar, semblant a seguir unes instruccions per muntar un moble d'IKEA... hehehe però la programació era molt molt bàsica (no arribaves a veure cap tipus de llenguatge) i a la llarga es van acabar quedant al fons de l'armari.

I us podeu imaginar la meva cara de sorpresa quan em van dir que la FIB ha comprat uns quants kits de mindstorms per les assignatures de robòtica!!!

he estat investigant una mica i resulta que després dels kits que tinc jo (que són de l'any 1999.... no ens enganyem, han quedat molt vellets...) han sortit dues versions noves!


i resulta que, a part de ser molt més de "disseny", la última versió permet utilitzar un munt de sensors més, i a més a més permet programar en llenguatges de programació com C o Java. Vaja, que no hi ha color entre el que jo tenia com a joguina i els kits que existeixen ara!!!

i com encara em queden uns quants semestres fins que pugui arribar a les assignatures que els fan servir, ara per ara em sembla que em tocarà treure la pols a les caixes de l'altell... encara funcionarà?

3 comentaris:

  1. Que guai, jo em vaig fer uns fascicles que es deien Cybor tu robot real i era mes o menys el mateix amb una pila de sensors. Es veu que si l'acabaves t'aspirava la casa i tot XD

    http://cybot.robotic-lab.com/

    ResponElimina
  2. Mauri Cybor no mola... xD

    Jo m'estic iniciant a la robòtica pel meu compte i et recomano que et miris les plaques ARDUINO (jo encara no he tingut temps, i m'he de conformar amb una PIC18FXXX amb entorn PINGUINO (projecte força interessant)).

    Les ARDUINO si tinc entès bé, es programen amb Python i tenen forces mòduls ja fets i llestos per afegir, alhora que pots crear els teus propis.

    Et passo les pàgines de Pinguino i ARDUINO:

    http://sites.google.com/site/pinguinotutorial/home

    http://www.arduino.cc/es/


    Pd: Sempre pots provar el curs que ofereix AESS de iniciació a la robòtica.

    ResponElimina
  3. Wow merci pels consells!
    La veritat és que les arduino ja les tinc vistes, de fet tenen una línia bastant xula per aplicar a vestuari =D
    I el PIC... hahahah crec que amb passar per CI, que fem servir un PIC18F4550 ja n'he tingut prou... =P

    ResponElimina