dimecres, 20 d’octubre del 2010

la roba del futur?

l'altre dia us parlava de plaques amb xips, i de com aprenem a controlar els xips per a que encenguin LEDs o facin aparèixer missatges en una pantalleta.

tot i així, l'ús pràctic immediat pot ser una mica escàs, però crec que he trobat una aplicació innovadora que posa en molt bon ús aquests coneixements: la roba electrònica.

la veritat és que aquest és un camp que desconeixia per complert fins fa poc, quan em van parlar del Lilypad Arduino. Aquest és un xip preparat per poder-lo cosir a roba, i funciona amb fil conductor en lloc de cables corrents. Així, he trobat molta gent per internet que es dedica a cosir microxips i LEDs a una peça de roba, conectar-los amb fil conductor (que es pot cosir com fil normal) i programar-los per fer coses molt xules!

el primer exemple que vaig trobar és de la pàgina de la creadora del xip, i fan servir dues fileres de LEDs cosits a una dessuadora per fer d'intermitents d'un ciclista:

la noia té un botó amagat a cada puny de la dessuadora, amb el qual pot activar els LEDs d'aquell costat!! a part dels LEDs, també s'hi ha de cosir, com és evident, el microxip:


hi ha gent que fa servir aquest xip per molts projectes, com aquest d'una bossa amb LEDs...
i llavors si busquem projectes d'un pressupost una mica més alt, he trobat que alguns dissenyadors de roba han començat a utilitzar aquests mecanismes en els seus dissenys:


m'encanten!!!
fins i tot he trobat roba integrada amb aparells, com la dessuadora amb auriculars:


si és que les idees són inesgotables!! ara m'han fet venir ganes de provar de cosir uns quants LEDs i un xip a alguna peça de roba meva... de moment us deixo amb un vídeo que m'han passat d'algú fent servir els mindstorms dels que parlava l'altre dia per plegar la roba!!
si voleu seguir informats/ades de les novetats en el tema, visiteu el següent blog, que té un munt d'idees innovadores =)

2 comentaris:

  1. Com alimenten els xips nomes per curiositat?
    No se t'ha acudit de posar-ne a les teves boletes?

    ResponElimina
  2. Ei bones! Sembla interessant el bloc fins al moment, ànims i a afegir més entrades quan hi hagi una mica de temps!

    Per cert, he vist que parles de l'Arduino. Conec personalment a un distribuidor d'Arduino. També fan tallers i cursets a barberà del Vallès i tal. Si t'interessa trastejar amb ells digue-m'ho i ja t'informo amb més detalls :)

    Pel que m'han ensenyat d'arduino d'alguna vegada que ens hem vist, és bastant més fàcil d'usar i fer coses guais que amb el pic18 de CI, però no per això més limitats, al contrari.

    ResponElimina